Pojazdy elektryczne (EV), zwane także czasami pojazdami elektrycznymi na baterie (BEV), są reklamowane jako „rozwiązanie” od wielu dziesięcioleci. Przy rosnących poziomach zanieczyszczenia zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne jest teraz większe niż kiedykolwiek. Powstający rynek pojazdów elektrycznych, branża, która jest w przygotowaniu od wielu lat, jest obecnie konkretną, opłacalną alternatywą dla pojazdów napędzanych benzyną i olejem napędowym.
Ponieważ główne mocarstwa światowe koncentrują się na budowie wydajnej infrastruktury elektrycznej, słuszne jest, aby Indie poszły w ich ślady. W związku z tym Indie wyznaczyły ambitny cel przeniesienia większości swoich pojazdów do elektryczności do 2030 roku. Niedawno zainwestowały w ten cel niebotyczne sumy. Efektem tego jest szybsze przyjęcie i produkcja pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Cel końcowy tej inwestycji ma za zadanie rozszerzyć infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych w Indiach.
Indyjski rynek pojazdów jest zdominowany przez jednokołowce, w których skład wchodzi również hulajnoga elektryczna (tylko 11 procent indyjskich gospodarstw domowych posiada samochód), a ponieważ emisje z dwukołowców stanowią 75 procent wszystkich zanieczyszczeń pojazdów w Indiach, konieczne jest, aby wybrać przyszłość w pojazdach elektrycznych. Jakie są oferty skuterów dwukołowych w Indiach?
Jeśli istnieje jedna nazwa, która jest synonimem skuterów w Indiach, z pewnością jest to Chetak. Nazwany na cześć legendarnego konia indyjskiego wojownika Maharany Pratapa Singha, Chetak stale zapewnia niedrogi środek transportu dla wielu indyjskich rodzin po dziś dzień.